01.23
I fortsättningen kommer ”Nyheterna” på startsidan. Lite enklare att se när det hänt något hoppas vi.
Så håll ha koll på startsidan så skall vi försöka uppdatera så ofta vi kan.
Efter växellådshaveriet i Kolsva så var det bara att riva ur lådan (börjar få lite rutin på det nu) så att Markus kan skicka den till växellådsgurun Carl för inspektion och renovering.
Markus hade ju även hittat på en häck som innehöll en stolpe nere i Kolsva så bakskärmen behövde en liten riktning
Efter en hel del knackandes och ändå mer funderande så blev resultatet inte så tokigt. När vi får dit en ny bakspoiler och lite färg så blir det som ”nytt”.
Återkommer med mera rapporter inför KMK-Trofén den 10 oktober.
Äntligen är den helt nya växellådan tillbaka. Och NY låda blev det, allt är nytt; hus, drev, axlar, lager och skiftgafflar. Som vanligt gjorde service-teamet (förstärkt med Gugge och Markus) och Mysko som samordnare ett grymt jobb och monterade dit den nya lådan.
Här ser ni hur det ser ut när lådan är på plats.
Efter att kollat att alla växlarna fungerade så rusade vi snabbt till dom bakre regionerna på bilen som efter Kolsva inte var alltför vacker.
Men som efteråt såg ut som bilden nedan visar.
Klart godkänt resultat, eller hur?
Efter det var det bara att börja lasta bussen med verktyg och div. reservdelar + tvätt av både tävlingsbil och transportbil.
När allt var rent och snyggt så kunde vi lasta på bilen på trailern.
Kolla armbågen:-)
Bara att stänga och åka mot Katrineholm efter att chefsmekanikern Mysko godkänt det hela.
Fortsättningen kan ni följa här på hemsidan under ” KMK-Trofén-09″
No Comment.
Add Your Comment